söndag, september 24, 2006

Sverigedemokrater är inskränkta, inhumana och okunniga

Det är fruktansvärt att dessa kommit in i beslutande positioner lite varstans i vårt avlånga land. Enligt min mening är de åsikter de står för ofta onyanserade och ogenomtänkta. Det ligger ingen djupare analys bakom de slutsatser de drar om invandrare och hur samhället ser ut idag.

Att kriminaliteten i Sverige har så många med invandrarbakgrund använder de som argument för att avvisa flyktingar. Men att det ofta är ungdomar som kanske vuxit upp i Sverige och kanske rent av är födda här men som har utlandsfödda föräldrar och kanske har sitt ursprung i storstadsgetton. Det försvinner i deras argument. Går man ytterligare ett steg bakåt i orsak och verkan så är segregeringen ingenting som invandrarna själva valt. De har med svenska myndigheters goda minne valt segregationen före att flytta in bland svenskar.

Att nazityskland och sd går att jämföra helt klart det bekräftas av uttalanden som några av dem gjort i dessa artiklar:
http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=949112
http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=948643
http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=949327

Jag skulle kunna orda lååååååångt om detta men har inte tid just nu...

Det enda jag vill tillägga är att jag blir skrämd av att så många svenskar är så dumma att de röstar på ett sådant parti. Att jag tycker att sossarna och vi andra i Sverige har misslyckats med invandrarna som redan bor här. Att jag tror att det kommer att behöva krafttag för att informera och skapa broar mellan svenskar och invandrare. Att jag tror att det är det enda sättet att avväpna dessa okunniga och inskränkta så kallade politiker som blivit invalda i beslutande ställning i valet 2006!

Inga kommentarer: